SUPERSANS

Formidling for tilrettelagte avdelinger i skolen og førskolegrupper

SUPERSANS er et prisbelønnet formidlingsprogram i to varianter, for elever i forsterka/tilrettelagte avdelinger i skolen og for førskolegrupper i barnehagen. Vi har laget et faglig løp der gruppene besøker flere museum i Stavanger gjennom et helt skoleår.

Hvert besøk legges opp som en trigger for sansene. Målet er at vi sammen lytter, ser, føler, lukter og smaker oss gjennom alle museene våre.

Supersans omtales gjerne som den sansen som overtar dersom man har mistet en annen. Men det kan også bety at man har sans for noe. I MUST har vi supersans for de besøkende. Vi liker å formidle våre fagområder, våre hus, historier om både mennesker og natur og gjenstander fra ulike tidsperioder. Denne formidlingen kan vi gjøre på flere måter. I tilbudet Supersans har vi valgt å gjøre dette gjennom et sanseperspektiv.

Bookingen av neste skoleårs Supersans foregår i mai.

Send oss gjerne en epost om du ønsker å stå på vår mailingsliste og få beskjed om når bookingen har åpnet:
formidling.supersans@museumstavanger.no