Stol på MUST

Ut fra magasinet

Stol på MUST er et tverrfaglig prosjekt som involverer alle de ulike fagavdelingene ved Museum Stavanger. MUST har ca. 1000 stoler og de fleste står på magasin. Vi har flyttet en bit av magasinet til museet for å vise frem mangfoldet av stoler og hvordan vi arbeider med samlingen.

Utstillingen Stol på MUST viser nye stoler hver måned. Spørsmål om gjenstander, våre eller deres egne, er hjertelig velkomne!

Målet er å få en oversikt over hvor mange ulike stoler vi har og hvilke stilarter som er representert i de ulike museenes samlinger.

Etter hvert som stolene er registrert blir de også tilgjengelige på Digitalt Museum

Stol-på-MUST.jpg#asset:1995

Empirestol fra tidlig 1800-tall. Kulturhistorisk samling (Foto: Mathies Ekelund Erlandsen/MUST)